Noves tecnologies i digitalització en l’hostaleria
La digitalització ha estat una tendència en ascens durant els últims anys. A poc a poc, els negocis han incorporat avenços tecnològics a mesura que anaven sorgint o es feien presents en l’imaginari col·lectiu del sector i dels clients. De manera que, fins i tot, els clients ho esperaven i els negocis no podien defraudar-los. El mateix passa amb la digitalització a l’hostaleria.
La pandèmia de la COVID-19 va arribar el març del 2020 i va revolucionar moltes coses al nostre voltant. En l’àmbit de la digitalització, va obligar moltes empreses a integrar solucions digitals i va portar moltes altres a anar un pas més enllà per diferenciar-se de la competència.
Dues noves ferramentes de la digitalització a l’hostaleria
Hi ha moltes aplicacions i tecnologies pensades per a la digitalització a l’hostaleria i formen part de la nova realitat hotelera.
Aplicacions
Un clar exemple de digitalització a l’hostaleria és la possibilitat de fer el check-in sense necessitat de passar per la recepció. Normalment, es fa a través d’aplicacions mòbils. Aquestes aplicacions, a més, solen servir també per facilitar la comunicació directa amb el client en qualsevol moment de la seva estada i viceversa.
Etiquetes electròniques
En l’àmbit d’Alimentació i Begudes (Food and Beverage), els hotels recorren a les etiquetes electròniques per als bufets. En aquest sector, la digitalització a l’hostaleria busca una millora del flux de treball que alliberi els empleats de tasques mecàniques com la substitució de la cartelleria perquè puguin dedicar-se al que realment importa: atendre bé el client.
Les etiquetes electròniques per a bufets estan pensades amb aquest objectiu, cada vegada és més comú trobar-les als bufets dels hotels. Es tracta de pantalles LCD que, mitjançant un sistema integrat amb l’ERP, s’actualitzen de manera automàtica en cada servei.
Es pot instal·lar una etiqueta electrònica per al bufet de gran mida a l’entrada del restaurant de l’hotel per indicar als clients l’oferta gastronòmica del dia. A més, com en la resta d’etiquetes electròniques per a bufets, es pot indicar més informació rellevant com ara al·lèrgens o dades nutricionals.
La mida de les etiquetes electròniques per als bufets permet incloure el nom del plat en diferents idiomes perquè tots els clients puguin entendre’l. La possibilitat d’introduir elements gràfics permet mostrar tota aquesta informació de manera directa i introduir codis QR. Gràcies als codis QR, el client pot escanejar-los i veure a través del seu telèfon intel·ligent informació més detallada com ara els valors nutricionals, l’adequació de cada plat a dietes específiques o hàbits alimentaris.
A nivell estratègic, es pot aprofitar aquesta redirecció al lloc web de l’hotel per captar dades dels clients per a utilitzar-les posteriorment en campanyes de correu electrònic o per a estadístiques.
T’interessa instal·lar etiquetes electròniques per als bufets al teu hotel? Contacta amb nosaltres i t’ajudarem a aconseguir-ho.